Skútr versus elektroskútr

Zvažujete koupi nového skútru a nevíte, jestli si vybrat mezi klasickým pohonem na benzín nebo raději moderní elektroskútr? Poradíme vám, jaké jsou výhody a nevýhody obou variant pohonu.

Výhody a nevýhody

Hlavním kritériem výběru je u zákazníka především cena, jak pořizovací cena samotného stroje, tak také cena pohonu. Pořizovací ceny obou variant se pohybují od 25 000 až do 100 000, záleží na tom, jaký si vyberete model. Skútry i elektroskútry dnes již pořídíte přibližně za stejnou cenu.
Co se týče pohonu, cena za energii vás vyjde také přibližně stejně, avšak u elektřiny ji využijete na maximum, zatímco benzín má určité ztráty při spalování. Výhodou elektroskútrů je, že si můžete baterii dobít i doma a nemusíte pokaždé jezdit na benzinku. Baterie však vydrží nabitá kratší dobu, než benzín v nádrži.

Obrázek17

Elektroskútry jsou také výhodné svým tichým chodem a nevypouštěním škodlivin do ovzduší z výfuku. Některým zarytým motocyklistům však tato skutečnost může vadit, pakliže jsou zvyklí na zvuk motoru a pořádný řev svého stroje, kterým na sebe rádi upozorňují.
Elektroskútry ocení spíše ženy. Už jen proto, že jsou lepší na krátké tratě a popojíždění, což se hodí obzvláště při cestách za nákupy.
Klasické skútry jsou dobré v tom, že dojedou na větší vzdálenosti, proto je potřeba, abyste si před nákupem pořádně rozmysleli, na co jej budete používat. Zatímco benzínky jsou všude, nabíjecí stanice nejsou u nás ještě tak rozšířeny.
Sice můžete požádat o nabití baterie kdekoliv, ale nemusíte se setkat s ochotou. Nebo mohou lidé využít vaší situace, kdy potřebujete dojet na místo a požadovat za odebranou elektřinu vyšší cenu, než byste zaplatili za benzín.
Servis stroje má svou cenu, do klasického skútru musíte kromě benzínu dolévat také olej, což navyšuje cenu spotřebovaných hmot. Motor skútru potřebuje pravidelný servis a technickou kontrolu, který stojí další peníze.

Obrázek22

I elektrické skútry potřebují občas servis, avšak ne tak často jako skútry. Velkou výhodou je snadná ovladatelnost stroje, kterou zvládnou i lidé, jež nejsou velmi technicky zdatní a mají problémy řídit klasické motorové stroje.

Elektroskútr bez řidičáku

Elektrický skútr bez řidičáku se stává čím dál víc populární formou dopravy ve městě i na vesnicích. Zatímco na benzinové skútry a malé motorky s rychlostí do 50 km za hodinu je potřeba si udělat řidičské oprávnění, na malé elektroskútry, které dosahují maximální rychlosti 25 km v hodině, není nutné vyřizovat si řidičák. I na kole někteří lidé dosahují vyšší rychlosti.
E-mopedy, e-babety nebo e-fichtly jsou malé lehké skútry pro jednu až dvě osoby, které se hodí na krátké jízdy v městském prostředí nebo na venkovní silnice. Jsou šetrné k životnímu prostředí, ekologické a snadno zaparkovatelné kdekoliv. Mají vyjímatelnou baterii, kterou si můžete klidně nabít doma ze zásuvky.
Jejich nízká hmotnost umožňuje snadné zacházení i slabším osobám, jako jsou ženy, mladiství nebo starší lidé. V případě, že na vás při jízdě spadne elektroskútr nebudete mít taková zranění, jaká by se vám mohla přihodit na klasické motorce.
Elektroskútry se prodávají v různých variantách a barvách, ale i tvarech. Můžete si pořídit retro elektroskútr, který vypadá jako motorky z 50. let. Při jízdě by vám neměla chybět ani helma, ve stejném stylu. Více na Motoe.cz.